Sweet Followers

Thursday 19 May 2011

HAKIKAT DALAM KEHIDUPAN

Suatu permintaan

Aku minta kepada Tuhan
taman yang indah
diberi oleh-Nya padang yang tandus

Aku minta kepada Tuhan
cahaya yang mapan
diberi oleh-Nya sinaran yang terik

Aku minta kepada Tuhan
bunga yang segar
di beri oleh-Nya kaktus yang berduri

Aku minta kepada Tuhan
rama-rama yang cantik
diberi oleh-Nya ulat yang berbulu

Aku berasa sedih dan kecewa

Suatu kurniaan

padang yang tandus itu
di tumbuhi rumput yang hijau

sinaran yang terik itu
memancarkan cahayanya di segenap ruang

kaktus yang berduri itu
berbunga mekar indah nian

ulat yang berbulu itu
menjadi rama-rama yang pelbagai jenis

Suatu kenyataan

Itulah jalan Tuhan
Petunjuk kepada ruang dan masa
Hikmah kepada tersurat dan tersirat

Dia tidak memberi apa yang kita harapkan
Namun Dia memberi apa yang kita perlukan

Aku pernah berasa sedih dan kecewa
 Namun jauh di atas segala-galanya
Dia mengaturkan yang terbaik walau tanpa disedari
di dalam hidupku..

No comments:

Post a Comment